Friday, February 20, 2009

Tak de mood nak bagi tajuk.

Ini permulaan baru...
Mahu atau tidak...
Telah tertulis ini perjalanan hidupku.

Ada kala menangis bisa meredakan
Ada ketika menangis bisa merobek jiwa.

Pasti ada yg bertanya..
kenapa penulisanku kebelakangan ini berbaur rasa kecewa dan duka..

Mudah.
Perasaan itu yang menghantui.
Bukan atas pilihanku.

Aku mahu kembali pada diriku yang sebelum ini...
Punyai kekuatan dan kejituan hati.
Hilang.

Aku mahu mengalah...
Tapi pilihanku ditentang mereka.

Tuhan...
Hati ini mahu kuat.
Jiwa ini mahu tabah.
Aku mahu menerima ketentuan.

Kata aku?
Moga ada yang mendengar...

p/s: menangis dekat ofis memang tak cool!

15 comments:

Anonymous said...

ape perkara pn dlm hdup ini kita msti hadapi buat kali pertama n seterusnya...so,jgn risau atau sedih.hadapilah dgn tenang.serahkan segalanya pada Allah.insyaAllah segalanya akan berjalan dgn baik n tanpa masalah.Dialah yang sebaik2 Perancang...

-insan hina-

ADMSKY said...

Cik Min,

Pernah saya katakan, saya percaya pada qada' dan qadar Ilahi.. Tapi saya juga percaya, nasib kita di tangan kita sendiri..

Soalan saya mudah saja wahai Cik Min..adakah gelodak jiwa kamu akan reda dengan pilihan diri untuk beralah? Adakah jua akan tenang kiranya kamu memilih untuk meneruskan perjuangan ini? Sukar kan untuk mencari ketenangan diri?

Perihal penulisan Cik Min tue, pendapat saya cuma begini... sekurang2nya penulisan kamu masih lagi rasional walaupun bersalut emosi duka...

Jujur dalam meluahkan perasaan..telus dalam membuat suatu pengakuan...biarlah kedukaan itu terubat dengan setiap baris2 kata yang ada di laman ini...

Berbalik kepada keadaan sekarang...apa kata kita ceriakan diri...bukankah pernah kamu katakan pada saya begini ' pepagi orang senyumlah, bukan buat muka macam tue'..heheheh....that's the exact words k..

Kita mulakan hari dengan senyuman, moga hari itu memberikan kita satu harapan, kekuatan dan pedoman...
Kita simpan kenangan bersama kita-kita semua..Moga bila ketemu lagi, semua yang terpahat di hati ini, bisa kita jengah kembali..bersama senyum terukir di bibir, mengenangkan kebodohan, kepandaian, keseriusan, kebangangan dan 'kelawakan' setiap kenangan....

Dan saya percaya kamu seorang yang tabah..kerna jika tidak, tidak mungkin kamu berada di sini..mampu bertahan bersama teman2 lain...

:D

Anonymous said...

err..bukan tajuk 'tak de mood nak bagi tajuk' tu kira tajuk gak ke? ;p

Anonymous said...

menangis kat office? pernah try eh?

Namaku Min said...

Insan hina: I'm ok now.

ADMSKY: I did say that? Oh yea la.. i remember now.. :).. i'm gonna miss all of u.. god..this is difficult.

Y ramai sgt jadi anonymous? Juz put nama samaran pun takpe. :)

Anonymous1: itu jalan pintas utk tak yah pikir nak bagi tajuk ape.. :P

Anonymous2: Done that! memalukan diri..grrr

Anonymous said...

There's nuthin' simple in life.. How we all wish we can see wut will happen in future so that we can make our own plan to avoid unnecessary thing to be happen.. wuteva it is,life must go on.. perhaps we will not always get wut we want but i believe "HE" will answer all the prayers if "HE" think that is good for us.. Have faith..

-ca$p3r-

Namaku Min said...

Casper: I have faith.. I believe God will listen to my prayers n i believe in hikmah..

Anonymous said...

that's the spirit girl...

Anonymous said...

Dat's good then.. Keep on doing an effort to make your life better.. Remember this, you will never regret of wut had happen to u now coz u know whut gurl..? It will make u become a better person..

Hrmm.. the title for yr blog today sounds so ?????

-ca$p3r-

Namaku Min said...

Anonymous3: Thank u..siapa pun kamu..terima kasih atas sokongan..

Casper: sy melihat pada kebaikan kejadian.. Tuhan kan tak pernah kejam.. :P.. kenapa dengan tajuk entry sy?

Anonymous said...

Naa.. Juz wondering.. Is dat related to sumone dat u loved before..? Is she/he still exist in yr heart..? Yr mind..?

-ca$p3r-

Anonymous said...

sy agak awk blm ok coz masih lg tulis entry yg sedih utk beberapa hari ni....jgn hanya menulis tp cubalah memaksudkannya dgn sbtlnye.

-insan hina-

ADMSKY said...

Writing is proven to be a good theraphy...biarlah dia menulis untuk bercerita...

Sekurang2nya, dia cuma berkongsi rasa..penulisannya belum lagi berfokus untuk memburukkan orang lain (ye ke?heheheh)...

Sekadar luahan seorang insan untuk dikongsi bersama insan yang lain..mencari ketenangan dalam kekalutan hidup... mencari ruang dalam keadaan yang makin menghimpit...

as i said earlier on..some things are easier said than done..simply becoz the way it goes..mudah untuk kita berkata, tapi sudahkah kita laksana? Mampukah kita untuk kotakan kata2 itu?


Tapi itu terpulang pada persepsi sendiri...Ini hanya penilaian saya..Penilaian berdasarkan coretan-coretan yang ada...Empunya laman ini lebih mengetahui...kerna jiwanya yang merasai...bukan saya..saya cuma pembacanya...menilai bait-bait kata,menimbang berat ketelusan penyampaian itu dari kaca mataku...

Anonymous said...

ADMSKY sy faham....

sy pn rasa seronok jgk bile menulis.tp bkn nk memburukkan sesiapa.bkn utk mengkritik sesiapa.

tp kamu sendiri jgk buat dia terfikir.cuba memujuk dia.cuba membuat keputusan bg pihak dia.cuba tunjukkan jln bg dia.

so,sy pn cm2 jgk.sy anggap cik min sbgi kwn sy.wlu x penah bersua atau knl secara rapat.tp sy faham hatinya.masih diruntun rasa sedih n kecewa.

sy cuba bangkitkan dia.menilai kembali kesemuanya.kerana dia insan istimewa.cukup istimewa.berkenalannya dgnnya membuatkan sy rase gembira.

-insan hina-

Namaku Min said...

Casper: Dia selalu ada dalam jiwa saya..

Insan hina: Penulisan sy menggambarkan jiwa sy.. betul. mungkin sy belum 100% pulih.. tapi sy sedang move on.. which is good for me. Period!

ADMSKY: Kamu memberi irama Lalala yang cukup sy gemari.. sy menulis mengikut jiwa dan kepuasan sy.. dan dengan menulis sy mahu pembaca menilai kejituan hati sy.. jatuh bangun sy bukan di tangan siapa-siapa.. kerana itu sy menulis .. bagi melihat perubahan dr satu period ke period yg beda.. kamu pasti akan dapat melihat progres sy.. :)

insan hina : Istimewa? erk...? pastinya sy istimewa..sy diberikan setiap nimat hidup oleh yang Esa..