Thursday, February 12, 2009

Bingung @ Bengong

Pernah rasa rendah diri dan tak diperlukan?
Buat kerja mcm gila tapi mata mereka pejam sahaja?

Aku pernah. Aku sedang. Dan aku masih.

Hantarlah aku ke mana saja.
Aku mahu berlari.
Atau mungkin aku boleh terbang tinggi?

p/s : mood gue ini.. :(

17 comments:

Anonymous said...

Pernah aja wahai Cik Min...Selalu aja juga begitu...

Itu semua lumrah..malas mahu difikirkan, tak guna untuk diturutkan...

Munkin lebih elok dilepaskan, agar kita boleh berdikari....

Jatuh bangun sendiri...sakit pedih ditanggung sendiri...

Penghujungnya...moga-moga kita belajar dari kepedihan itu..untuk kita berdiri tinggi..

Terbang hingga ke awan, tanah itu jangan lupa untuk kita jengah...

Min said...

ADMSKY : kerana sy berpijak di bumi nyata..maka sy relakan. Tapi.. sampai bila? Maruah perlu ada,kan?

Anonymous said...

Min, saya tulis ni coz u ask me to say about my problem kan? Actually, for the past 3 days I'm not feeling well, When I went to doctor, it has confirmed that I had a little stress problem... I had many problem lately.The problem with me is that bcoz i'm different with others. I am a man with principle and I die with it. I like what I've learnt but sometime i regret what is the reality. Now, I am in the middle of a crossroad..My family wants me to go and further my study abroad. My work, u know about it kan? I see no future in here...And If I stay, I bet I will suffer a lot..Not to mention my other personal problem also add to the pain.As to myself, i want a simple life.. I may be good in my work and people can see this but it does not mean I enjoy what i've done.Lagipun ramai yg tak suka I kat office tu..Tapi takkan nak jadi
buruh kontrak forever..Kat office kita plak welfare teruk so I really in the middle of a crossroad...Any idea to solve this?

Anonymous said...

Min as I said earlier, you have other talent tau...Value it and utilized it to the fullest.If people don't appreciate us, why wait and sacrifice for them?

Min said...

Anonymous: We both know wat we are facing in the office. Jadi pekerja "kontrak" yang bertauliah bukan satu benda yang boleh dibanggakan. Kedudukan kita mungkin "digeruni" tapi, org tak tau apa yang kita lalui. About u studying abroad, u have to go. that is wat best for u. First step is to go n make known to the people that u know (u know wat i mean kan?). Bila diorang dah tau, bila u dah buat keputusan, then satu beban masalah u akan hilang. Kalau u dah ada stress problem, then u have to reduce ur stress. Jgn biarkan masalah mengundang penyakit. W/pun i baru kenal u, it doesnt mean that i dont know u.u kuat. cuma u kena belajar kawal emosi. Meletakkan benda pada tempat yang sepatutnya. i percaya u akan kurang stress kalau u dapat buat apa yang i advice. U tak nampak future kat tempat yang kite keje.. so move on. Do wat ur heart says. u dah ada satu tempat yg pasti. u know that.

About ramai org tak suka u kat ofis..i tak boleh nak komen bnyk pasal tu. itu hati masing2. as for me, we are friends.. it will remain like that.. siapa pun u, macam mana pun perangai u, u tetap kawan i.

Print out the letter.

Pasal ur personal problem, i tak boleh nak advice kalau u tak cerita.. tapi, u have to share sometimes.. sbb u akan rase ringan sikit beban..

Anonymous said...

Saya setuju maruah itu perlu ada..

Tapi entahlah...sukar untuk kita menelaah manusia....

Ianya tidak akan terhenti...akan tetap disitu jua...

Di mana-mana jua akan tetap sama..
jadi..biarlah dulu...

jangan berduka..kerna sinar esok kan masih ada...
kamu percaya pada ini kan?

Min said...

Anonymous 2: Sy sedang pertimbangkan.

ADMSKY : kepercayaan itu masih di sini..

Anonymous said...

buatlah keptusan.keputusan yang dapat mengubah diri bukan menjatuhkan diri.fikirkanlah yang terbaik untuk anda supaya kesal itu tiada.walau hujan basah, basah itu tidak terhinggap...

-insan hina-

Anonymous said...

Min...i believe in you...
n i miss the spirit in you...
fight for ur believe...fight for ur passion...

it may seem hard...but i believe in you... and i for one, have faith in you...

laranti said...

kadang dalam hidup ini tak semua yang kita mau bisa kita dapat, kadang kita merasa hidup ini bagai tak adil bagi kita. Kita sudah bekerja sebaik mungkin, tapi tidak dihargai, akhirnya kita merasa sakit hati. Dalam bekerja, kita harus tahu terlebih dulu apa tujuan kita bekerja, untuk uang, karier, kepuasan jiwa atau apa, jadi kita punya ukuran mengenai penghargaan. Dalam mencapai tujuan pasti kita akan banyak sekali menemukan hambatan, tapi kita harus fokus dan beruang terus dalam mengatasinya, jangan cepat menyerah dan berputus asa. Bila kita sudah bekerja maksimal, melakukan yang terbaik yang bisa kita lakukan, pasti kita akan memperoleh hasil yang maksimal juga. Pesan ini untuk kawan kawan semua yang mempunyai masalah dalam pekerjaan. Saya pun pernah merasakan apa yang kawan kawan rasakan. Selamat bekerja, selamat berjuang, tetap semangat, moga sukses selalu.

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam Ziarah,

Sekadar memberi pandangan.

Disisihkan, bukan bermakna seluruh kehidupan harus tamat!!! Manusia tiada bezanya disisi ALLAH, yang membezakan hanya iman dan takwa.

Jadikan apa yang anda lalui sebagai kekuatan diri untuk terus survive bersama semangat baru. Adatnya manusia, sering menyisihkan mana yang tidak perlu!!! Hakikatnya, yang tidak diperlu akan diperlukan pada masa akan datang!!!

Fikirlah!!!

p/s:
Maaf, jika ulasan ini berbelit-belit.

Salam Perkenalan.
http://meetuncleshah.blogspot.com

Ebun said...

Kita buat kerja kita seronok.. jangan tengok kat lalang-lalang yang ada kat padang tu..

kita tengok apa yang ada disebalik lalang tu...

Jangan fokus benda negatif but always see the positif side..

addyaholix said...

itu yang selalu saya rasa.
tapi persetankan dengan semua orang.
sekarang saya lebih suka buat apa yang saya suka.

Min said...

Anonymous 1: sy benar2 sedang pertimbangkan. Utk membuat apa yang boleh menggembirakan atau terus berdiri di tempat yang memerlukan kecekalan ini.

Anonymous 2:siapa pun kamu.. terima kasih kerana mempunyai kepercayaan pada sy.. sy juga rindukan diri sy yang lama.. jiwa sy semakin hilang..

laranti : Terima kasih kerana memberi suntikan semangat pd sy.

Meet uncle shah: Terima kasih singgah.. sy hargai pandangan kamu.

Ebun : Kerana itu sy masih di sini.

addyaholix: sy mahu perubahan dlm hidup sy.. tapi keberanian belum ada.. geram pd diri sendiri!

Anonymous said...

i do have faith in you..never give up hope..never give up trying...

jangan biar jiwamu terus-terusan hilang...mungkin ada yang lebih sudi menyayangi kamu..tapi kamu saja yang tidak sedar..mungkin juga kamu tidak endah barangkali...

i believe in you....

Anonymous said...

mulakan langkah pertama untuk hari esok anda...

-insan hina-

Min said...

Anonymous 2: sy percaya pada hope.. sy percaya pd bahagia.. dan terima kasih kerana ada kepercayaan itu pada sy..

Insan Hina: :)