Thursday, February 19, 2009

HIJRAH

muktamad?
mungkin ini perjuangan baru.
tapi...
rasa aku kini mati.
jiwa aku kini kosong.

aku mahu pasrah..
tapi separuh jiwa ini masih mahu berjuang.
di mana ketetapan hati..
masih lagi kucari.

Tuhan..


p/s : mata bengkak tak leh tido.. :(

15 comments:

ADMSKY said...

Cik Min,

Pohon saya cuma begini, janganlah berputus asa dulu...

Lets just sleep on it first and we'll see how the night goes, alrite?

Saya pohon restu bonda, saya juga pohon dipermudahkan jalan saya dariNya..

Saya percaya Cik Min juga mengambil jalan yang sama, kan?

So, have a good sleep for tonight and we'll pray for God to give us some signs...kerana petunjuk itu pasti ada, cuma kita perlu peka dan tulus dalam menilainya...

ab geldofg said...

cian...mai smbung dgn aku

Anonymous said...

i understand how u feel rite now..
me too..
jgn kata tido..merintih smpai bengkak mata..

Namaku Min said...

ADMSKY: As i've explain to u, it would be unfair.. u faham y kan?

ab: sambung ape?

Anonymous1: But at the end of the day, we need to face the fact..

Anonymous said...

ya...merungut,merintih or melawan pn x guna coz ape yg ditetapkan tetap jua berlaku.yg penting cmne kita nk hadapinya...

-insan hina-

ADMSKY said...

I do.. and my offer still stands..

Kita pohon petunjuk Dia k...

Setakat nie, memang saya takde tergolek kat tangga pun..so, the offer is still open...

;P

Namaku Min said...

Insan hina: I think i'll be fine..

ADMSKY: haha.. tangga jadi perhitungan nampaknyer..

ADMSKY said...

of course..i believe in signs...
:p

laranti said...

kekuatan seseorang ada di jiwa, di hati.
bersabarlah dan berbesar hati,
berusaha haruslah pasti,
berdoa sudahlah tentu,
sisanya pasrah dan tawaqal
semua itu menjadi bekal penguat hati.

laranti said...

kita boleh menangis
kita boleh bersedih
tapi coba pikir,
apakah dia juga bersedih dan menangis untuk kita...
jangan mau terbawa hati yang gundah dan nestapa terlalu lama
jangan terlarut oleh hati kecewa terlalu dalam
buka mata
buka telinga
masih banyak orang baik hati
yang sayang dan perhatian dengan kita setulus hati
so.. jangan bersedih hati, tersenyumlah..
kita harus jadi juara, because we are the champion.

Anonymous said...

u alwiz think but u still can't make it...

-insan hina-

Namaku Min said...

ADMSKY:sy juga percaya! :p

laranti: sy sudah menangis sepuas-puas hati.. sy sudah habis tangisan sy.. dan sy sudah bangkit. Sy mahu berjuang.. kerana sy percaya.. tuhan itu terlalu syg pada sy..

insan hina: Kamu boleh kritik sy.. tapi kamu tidak tahu hati sy.. kalau kamu bakal reply dgn katakan kamu kenal sy.. kamu silap.. jiwa sy lebih kental dan lebih kuat dari apa saja tanggapan kamu.. ya betul sy selalu merasa.. tapi sy juga sentiasa perjuangkan kejituan hati sy..

ADMSKY said...

Macam ni lah..saya kira lebih elok berfikir sebelum bertindak..

Tidak salah kalau kita berfikir sedalam2nya tentang sesuatu perkara, menilai baik buruk, pro dan kontra setiap aspek...

Tapi terlalu banyak berfikir, tanpa tindakan juga tidak berguna..kerana fikiran tanpa laksana umpama air yang ada, tapi tak mampu diteguk tanpa bekas untuk menampungnya...

Untuk hal ini, saya percaya Cik Min sudah cuba sedaya upaya wahai Cik/Puan/atau apa jua jantina kamu wahai -insan hina-, cuma batas keadaan itu yang kurang mengizinkan..

Lagipun, saya percaya pada ketabahannya, kerana bukan mudah untuk dia mahupun 'kami-kami' ini berada di sini...maka saya memahami perkara ini...

Anonymous said...

maafkan sy kalo kamu terase cik min.bkn niat sy utk kritik kamu.tp adakah perkataan yg sesuai utk kata2 sy terhadap kamu?

kamu blh ambil ape yg sy kata.blh buang ape sy ckp.tp adakah keadaan akan berubah?

ADMSKY sy setuju ngan kamu...n mybe kamu stuju ngan sy.
"Tapi terlalu banyak berfikir, tanpa tindakan juga tidak berguna..kerana fikiran tanpa laksana umpama air yang ada, tapi tak mampu diteguk tanpa bekas untuk menampungnya..." n ucapan yg x disertai dhn perbuatan umpama pokok tanpa buahnya.tetp tiada hasil n tidak bermakna.

fikirlah n teruskan berfikir.itulah keputusan yg kamu mahu.sy xkan persalahkan kamu cik min.kamu sdh dewasa.mampu berfikir n sdh mengenali dunia.moga2 sgalanya akan baik n kamu berjaya.

-insan hina-

Namaku Min said...

ADMSKY: Terima kasih kerana merasai jiwa sy..

Insan hina: siapa kata sy berfikir tanpa bertindak.. sy tak perlu war2kan pada dunia apa jua yg sedang sy perjuangkan.