Wednesday, August 10, 2011

What left is only anger.

Lelaki tetap lelaki.
Saya tak pernah salah membuat keputusan.
Kamu lelaki yang saya tak perlu kenal.
Kamu lelaki yang ujud atas dasar perasaan.
Kamu hina saya.
Kamu tuntut segalanya.
Hanya kerna rasa kecewa dalam diri kamu.
Atas maruah yang tercabar.
Atas amarah yang tak terluah.
Kamu memang lelaki tak perlu diberi penghormatan.
Ludahlah.
Dan kamu jilatlah.
Makilah.
Dan kamu telanlah.
Hinalah.
Dan kamu hiduplah dengan pahala yang kamu beri pada saya.
Hidup katanya atas paksi agama.
Melarang menasihat atas saya yang dikata pesong dunia.
Mungkin kurang cermin untuk kamu tinjau diri sendiri.
Beri salam tiada kata.
Hanya menuntut yang diberi dalam ikhlas kata janji.
Kamu lelaki.
Dan lelaki kekal lelaki.
Bukan lagi khalifah.
Bukan lagi pemimpin bermaruah.
Kamu sama seperti mereka2 yang patut disampahkan.
Yang diberi tetap pemberian.
Yang dipinjam tetap hutang.
Jangan letak bodoh dalam pandai.
Jangan letak otak dalam longkang.
Kamu memang sampah.

No comments: