Friday, August 5, 2011

Kita tak punyai beda

Cinta yang saya rasa sama seperti apa yang kamu rasa pada dia.
Kasih yang saya rasa sama seperti kasih kamu pada dia.
Sayang yang kamu rasa, sama seperti sayang kamu pada dia.
Perhatian dan cinta yang kamu terima dari dia tiada beda atas apa yang saya terima.
Yang beda hanya kesakitan yang saya rasakan.
Tidak pernah sama seperti apa yang kamu rasakan.
Perjalanan yang saya tempuh takkan pernah sama dengan apa yang kamu lalui.
Gunung derita yang saya daki takkan pernah sama dengan pendakian kamu.
Penantian panjang yang saya lalui takkan sama dengan apa yang kamu titi.
Dan kamu masih tidak mahu mengerti.
Masih mahu membiarkan dia memberi dari melepaskan.
Masih mahu kekal tindak dia yang melukakan.

Saya bukan milik siapa-siapa.
Saya hanya milik hati ini yang semakin sepi,
Beda atas rasa ini pantas meragut seluruh nafas yang semakin hilang rentaknya.

Dalam senyum panjang saya berlagu tangisan sumbang.
Pedih menahan sebak yang semakin mahu menjadi titisan hujan.
Kerna antara saya dan dia tak pernah ada beda.
Tiada beda.
Tiada.

No comments: