Sunday, August 7, 2011

Mungkin Tuhan boleh bantu saya..

Tuhan...
Saat ini yang tinggal hanya serpihan harapan.
Antara dia dan saya...
Antara cinta yang kami cipta...
Punyai kepedihan yang maha dalam...
Penantian yang menyesakkan setiap nafas yang dihela.
Entah kenapa kali in cinta ini terlalu sukar Tuhan...
Bertatih dalam jatuh dan bangun yang sekejapan.
Bantu saya Tuhan...
Mungkin doa ini sampai terus kepadaMu..
Untuk membuka ruang hatinya...
Untuk hanya datang dalam rela...
Tanpa sakit tanpa luka...
Tidak lagi perlu penantian yang panjang.
Angka yang semakin hari semakin menghancurkan perasaan.
Tolong saya ya Tuhan...
Berikan dia kepercayaan...
Cinta ini takkan pernah hilang..
Berikan dia kekuatan.
Untuk menempuhi kebahagiaan.
Cinta kami yang masih malap sinar.
Ya Tuhan...
Dalam pejam dan sujud ku memohon..
Berilah aku peluang.
Hanya untuk kali ini.
Merasai cinta yang tak pernah digapai tangan.
Hanya untuk kali ini.

No comments: