Wednesday, August 3, 2011

Dan air mata berguguran...

Sedang saya menahan rasa yang terpendam.
Saya terima panggilan dari orang yang terlalu menghargai saya.
Dan air mata saya berguguran.
Saya tahu saya masih punyai ruang.
Untuk sekurang-kurangnya buktikan kekuatan.
Atau hanya bernafas dalam lumpur yang menebal.
Apa lagi yang mampu saya lakukan?
Apa lagi yang bisa saya katakan?
Yang keliling punyai tanggapan hina.
Yang keliling punyai kosong jiwa.
Tiada beda bulan hari ini atau bulan semalam.
Bagi mereka.
Bukan bagi saya.
Terlalu banyak yang telah saya biarkan.
Terlalu banyak yang telah saya pertahankan.
Terlalu banyak yang telah saya lalui dalam perjuangan yang panjang.
Tiada yang lebih hanya kasih sayang.
Cukup untuk meredakan ledak kecewa yang semakin berat dan beban.
Dan sekali lagi air mata ini berguguran.

**Terima kasih Tuan Wan

No comments: