Sunday, October 12, 2008

Suami orang- ep3

Suami orang..

So i heard...orang tu dikenali ramai. Aku tau melalui pemerhatian aku yang mereka berdua memang ada perasaan towards each other. Bila kawan2 tau, ramai yang cakap. Jangan. Dia tengah nak bercerai dengan wife dia...nanti kau pulak yang di tuduh punca perceraian. Degil? Bile tak nak dengar cakap kawan-kawan. Hubungan berterusan. Cinta? Tak mungkin. Kenyataannya mereka mungkin hanya menjadi teman bercerita. Berkongsi masalah dan mengambil berat.

Berbaloi? Pendapat aku..tidak. Sebab apa yang aku nampak, perempuan tu yang sentiasa bersungguh-sungguh memastikan segala komunikasi antara mereka berdua berterusan. Yang si lelaki ni, tenggelam timbul dalam dunianya sendiri.

Berjumpa? memang takde la...

Ada apa pada lelaki yang masih bergelar suami orang ini? Hanya perempuan itu mampu menjelaskan.

Macam mana pulak dengan isteri lelaki tersebut? Dilihat kini ke sana ke mari dengan seorang pengkid. Mungkin itu punca perceraian? Aku tak ada jawapannya.

Nasihat aku pada diri sendiri dan pembaca...ajar hati kita untuk tidak mudah percaya pada sesiapa. Walaupun kita mula cinta atau suka pada seseorang. Jangan terlalu yakin, segalanya akan berakhir dengan baik. Bercinta itu tidak salah. Baik dengan suami orang, abang orang atau siapa sahaja. Tapi kalau dia boleh bercerai dalam perkahwinan pertamanya, mungkin dia akan juga bercerai pada perkahwinan atau perhubungan seterusnya. Kaji dengan betul. Jangan biar hati menguasai akal. Biarlah akal yang menguasai hati....sebab kalau tidak..jadi macam aku..menangis berhari-hari...haha.. bodoh kan? Tapi itulah dia cinta..kadang-kadang sebijak manapun orang tuh (not that i'm saying aku ni bijak)..akan jadi bodoh bila jatuh cinta... Jatuh cinta tak bermaksud kita perlu sentiasa ade dengan orang tuh. Yang kelakarnya..cinta yang aku tangiskan nih, cinta yang tak pernah ada. Aku sendiri yang melayan perasaan...but...aku realise ada kebaikan gak benda tu jadi.

Ingat pesan one of my fren dekat AGs Chambers..'be careful with man'... I will my dear..i will.

4 comments:

Anonymous said...

Hurmmm..Interesting relation shit,huh?... ;P

Anonymous said...

it is much more than that..

umar said...

welcome back to blogging in :)

Anonymous said...

salah ke aku dilahirkan sbgi laki?...hahaha