Wednesday, October 8, 2008

Hari malas saya...

Malasnye gue hari nih...buka IP (Investigation Paper) yang tebal nih, tengok gambar-gambar yang meloyakan tekak..terus potong mood nak makan kueh raya yang Kak Ira bawa. Tapi mulut mengunyah jugak tart nenas, pandai kak ira buat (buat ke??). Anyway.. kenapa tak de mood hari nih? Sebab banyak sangat benda2 sampingan yang mengganggu gugat kepala otak gue nih.

Pasal family..penat jadi kakak nih. Aku kena jaga 8 orang adik bawah aku. Entahlah..nak kata banyak2 karang, adik2 aku sendiri jugak. Tapi, memang adik2 aku memeningkan kepala. aku rasa macam dah tua dah nih...uruskan semua. Dah maca mak2 pun ada.. esk2 orang kata, budak2 tu anak2 aku plak..bukan adik2..alamak.. Kalau ikutkan hati yang selfish ni, aku nak je letak jawatan sebagai kakak. (Boleh ke?) Biar adik2 aku yang lain2 tuh, rasa sikit tanggungjawab. Bukan senang jadi kakak nih. Diorang nih, dah terlampau manja sangat. Semua benda tersedia. Duit nak, bagi. Nak tusyen, daftar. Nak makan sedap-sedap, bawa..ish2 mewh sungguh. Apa yang aku tak dapat masa kecik dulu, semua depa dapat sekarang. Tak boleh ka depa ni ada rasa bersyukur sket? Susahnya sekadar nak suruh appriciate? Susah ka nak jadi adik2 yang mendengar kata?..hm..aku dulu pun jahat gak. Melawan gak..(jahat gile sebenarnya) tapi, tak adalah sampai mendera jiwa rg lain..sekarang jiwa aku terdera nih.. macam mana nak buat ni?...(lari boleh?)

Tak pa lah...aku penat dah nih. Mengantuk.

1 comment:

Anonymous said...

aku pun penat jadi kakak (nak lari gak bleh?) :-)