Friday, October 10, 2008

OLd Days...


Mowning everyone...

Teringat nak tulis sebelum terlupe...last 2 days, a FREN called me...around 7++ pm kot. Culdn't remember the xct time.. never mind about that..the thing i wanted to share here is... orang yang call tuh..sumone yang pernah n still (Still?) ujud dalam my life. KNown her since 2003. Mase tuh, baru nak masuk Degree Law. Urm..be frens with her n we become husemates..+ roomates. Banyak yang aku go tru dengan die. Mase aku kenal die, die ade financial problem utk cntinue study. So, dia berenti blaja n start keje dekat one of the Hotel dekat KL nih. ur friendship doesn't start well actually..sebab banyak sangat masalah yang die tengah go tru masa tuh.. family, work, fren..study..tapi, aku ngan die go on gak life...yelah..takkan nak give up plak..

Mase die call tuh, aku teringat la balik, benda2 lama yang kitorang dah go tru..Man..its nothing simple..terlalu banyak.. n tak keterlaluan kalau aku kata..i've been there for her dari jatuh bangun die...sampailah die dapat keje yang stabil n keluar satu kereta.. Gen2 Putih.. Tak silap aku kereta tu keluar 3 hb. Tapi, tulah orang cakap, kawan ni biar berpada-pada.. mungkin dah ada bonding between us sampai semua benda nak buat sama-sama n sampai one point of time yang kitorang asyik bergaduh. Semua benda tak kene...(mase tuh aku n die sama-sama tengah tak leh fikir)...Die baran.. Banyak kali gak die fizikal dengan aku..tapi aku pun jenis mulut ni tak leh nak mengalah..hm..budak2 kot masa tuh.. anyway.. my point here is.. ape yang kitorang go tru together mematangkan aku. Banyak yang aku belajar pasal hidup bile aku dengan die. Almost 4 years gak aku duk serumah dengan die.. Pasal die gak aku dapat DL mase degree..yup..aku sayang kat die.. Tapi sekarang masing2 dah ade life sendiri..aku dengar cerita yang die dah pun keje tempat lain n dah pun naik pangkat (walaupun die tak nak beritau die keje kat mane..which aku tak faham kenape).. die pun dah duk dengan diz fren yang muka macm Misha Omar..(dia kata)...hm.. aku pun dah ade life aku sendiri..

Cume aku rindu kat tok perempuan dia...dulu aku selalugak balik mersing jenguk tok.. (yang suka sangat melatah)..dengar2 tok dah kurang dengar..tapi aku sure tok n family die yang lain ingat aku macam mane aku ingat kat diorang.

Kalau die baca blog aku nih..aku nak die tahu yang ape pun masalah yang aku n die pernah go tru dulu..aku tak sikit pun dendam..i fogive u..n please fogive me..

3 comments:

didi said...

Thank you for all d thougts...U r such a wonderful "gurl"..

Anonymous said...

Hurm..a lotta memories..

Anonymous said...

rindu kt tok aku...