Monday, January 17, 2011

Sejak Kebelakangan ini (7)

Awak,
Boleh tak awak pandang muka saya sambil cakap apa awak rasa?
Saya bingung awak.
Awak selalu buat saya tertanya-tanya.
Saya bukan nak awak cakap awak sayang saya.
Saya bukan nak awak cakap awak perlukan saya.
Cuma beri saya satu jawapan.
Ke mana hala kita.
Semalam kan awak..
Saya dah buat keputusan.
Saya bagi awak masa uruskan apa yang perlu sekarang ni.
Dalam masa yang sama, saya akan terus berusaha mencari ke mana arah kita.
Awak perlu berubah.
Belajar dari kesilapan yang lama.
Awak ingat janji awak pada saya?
Awak kata "Min, saya nak kenal-kenal. Tak lama min."
Saya pegang janji tu, awak.
Jangan ulang lagi kealpaan awak yang dulu.
Yang sengaja tidak tahu dalam tahu pada mereka.
Awak sendiri cakap awak silap.
Awak sendiri cakap awak lambat.
Mungkin saya tidak sehebat mereka.
Tidak secantik dan sebijak mereka.
Tidak punyai serba-serbi yang boleh kamu banggakan acap kali menyebut tentang saya.
Bukan wanita yang mampu kamu dabik dada dalam nada cerita.
Tapi saya punyai hati ini.
Yang mampu beri awak kasih dalam ketulusan cinta.
Yang mampu ikhlas dalam tiap nada bahagia.
Tolong percaya saya bukan seperti yang lain.
Tolong beri saya kesempatan untuk rasai bahagia yang kekal bersama kasih yang awak ada untuk saya.
Jangan awak.
Jangan jadikan dia penghalang kita.
Dia kisah lama yang panjang.
Beri saya peluang rasai tenang...

Dan awak,
Selepas saja masa yang saya berikan itu terhenti.
Saya bakal pergi.
Tanpa lagi saya menoleh penuh cinta pada awak.
Saya mahu berhenti.
dari mengharap sesuatu yang tak pasti.


*** Bingung.

18 comments:

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

27/3 la kan?

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

cet.. nak suruh i menderita lebih lama la tu konon..

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

Tak nak tapi x pasti ape yg bakal jadi

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
muhammad said...

ape 2?

min said...

tarikh pengakhiran cerita cinta yang endah tak endah

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

Sape ckp I suka!
Huh!
I hate.

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

oooo nak use my words against me la ni.. pentipu!

muhammad said...

hahaha...aku dh tahu dh ape 2 27/3.pentipu mane adela...pensipu je ade!!

min said...

pensipu tu ape?

muhammad said...

akula pensipu...(tersipu-sipu malu...)

min said...

hahaha.. ade pulak pensipu ye..

muhammad said...

hehehe...