Thursday, January 13, 2011

Biarkan saya terus terlena.

Saya tersentak lagi dari lena yang panjang dengan dada yang berdebar dan nafas yang menghela tanpa tenang. Puas saya menenangkan diri namun degup jantung yang semakin laju mengatasi ketenangan perasaan yang sedang saya ciptakan.

Entah sampai bila sentakan ini perlu berlanjutan. Peristiwa itu telah terlalu lama dan terlalu perlu saya buang jauh. Entah siapa akan faham kekalutan rasa yang sedang resah menggarap setiap rongga pernafasan saya.

Kali ini saya bingkas dan menyalakan lampu bilik. Takut mahu terus memejamkan mata. Lalu saya bingkas menulis selepas menadah tangan dan memohon ketenangan darinya.

Kamu tahu tak? Sakit sungguh dada ini tiap kali saya cuba bernafas. Ulu hati saya bagai dicucuk- cucuk sembilu yang tajam dan memedihkan. Dan ya, derita ini telah menjangkau belas tahun untuk saya lalui sendiri. Mungkin ada yang tahu derita jiwa ini.. tapi mengetahui tak sama dengan merasai.

Cukuplah...
Tak perlu lagi menyerang tidur saya. Berikan saya sedikit kesempatan untuk lena yang tenang dan panjang.

Tolong.. saya pohon agar pergi jauh dari malam-malam tidur saya.
Hentikan derita yang menyesakkan rongga nafas saya.
Saya mahu tidur.
Lena.
Tenang.
Mimpi indah tanpa ganggu.

** Mata masih tak mahu pejam.

5 comments:

archird affiq said...

:(
awk lupa apa yg sy selalu pesan...
hurmmmm...

Min said...

Bukan lupa.. Cuma perlu sedikit masa utk sendiri..

archird affiq said...

Jangan ambil masa sendiri terlalu lama.. Ia mungkin lebih menyakitkan..

U know what to do.. And u know I'm just a click away, right dear?

Cheer up! Coz that's the best quality that u hv... :)

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
Apa Kau Nak said...

Kadangkala ada perkara tidak boleh dilega dengan kata-kata.

***HUGS***