Tuesday, December 28, 2010

Sejak Kebelakangan ini (4)

Kami berbincang dan saya tanpa ragu menceritakan semuanya. Memang saya malu, sebak dan sedih semasa terpaksa berterus terang. Tapi saya mahu penyelesaian secara dewasa.
Sekurang-kurangnya saya turun dan pulang dengan dada yang lapang. Kerana tiada lagi rasa sakit yang berkumpul. Menahan cerita yang melukakan itu.

Dan betul kata kamu lya.. saya patut berikan dia pujian kerana sanggup mendengar dalam penolakan yang nyata. Kamu tidak tega membincangkan tapi kamu masih mahu menadah telinga. Sepi mendengar bicara saya dalam menahan air mata. Syukur.

Kamu masih mahu melihat wajah saya dan membuahkan senyum yang masih sukar untuk saya tafsir dan rasai jiwanya. Namun kesudian kamu mendengar cukup melegakan beban yang berkumpul.

Dan kepada kamu semua (Nana, Umma, Ihsan, Lya, Aznee, Lai dan sfg)
Terima kasih atas semangat yang kamu berikan kepada saya.
Kekuatan yang berganda tiap kali kalian berbicara.
Apapun.. Kamu tetap sahabat saya..
Dunia Akhirat.
Semoga kalian utuh di sisi saya.
Insan yang punyai banyak cerita.
Hanya untuk hidup dan mengejar bahagia.

18 comments:

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
min said...

saya harus ingat itu..
jika dia ditakdirkan untuk saya, susah atau senang dia pasti akan menjalani kehidupan bersama saya.. if not.. i'll move on..

aRchird Nasir said...

min dear...,

there's a story of mine yg sy belum pernah share dgn awk.. it's about a friend of mine..dia sepatutnya dah berkahwin tika itu..dan sebab tidak ada jodoh dia hampir hilang separuh ingatan hanya kerana menyayangi & mencintai tunangnya..

eventually she recovers dimana dia berserah seluruhnya kpd Allah..setiap malam bermunajat, tahajut, istikharah dan hajat..hingga dia pulih dan kini dia berjaya dalam hidupnya walaupun masih sendiri..

sy mungkin org yang paling jahil dikalangan sahabat awk untuk bercakap hal ini..tp min u hv tried right?beri masa untuk dia berfikir.. dan mungkin awk juga harus berserah pada Allah..jika dia tercipta untuk awak doakan lah agar dia dekat dengan awk..jika bukan jauhkan lah agar awk tidak jatuh tersungkur..

apa pun.. u will always have me to support u all the way my dear friend..

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
muhammad said...

sila bayar setiap nasihat itu...hahaha

min said...

Lai: sebab u saya kata kamu istimewa..

sfg: kita akan bicara nanti ok?

muhammad : buek!!! :)

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
aRchird Nasir said...

..?? tidak faham kenapa awk kata begitu..huhuhu...

muhammad said...

sfg : anda patot..he3(letih tau nak menaip pjg2 ni...adus!!bengkak jariku.)

min said...

sfg: hehe tak baik tau charge2 ni

lai: eleh buat2 tak faham ni

ihsan: jangan jadi batu api!!! buek..

aRchird Nasir said...

Ihsan bukan jd batu api..tp dia nak amik % dr hasil nasihat yg dijana oleh sfg..kot??haha

sfg said...

hahaha...

ihsan: min garang... kalau i charge nanti dia ugut mcm2 hahaha

min: buek aje kamu yer

min said...

Lai : jgn nak salah guna otak bisnes tu ya..

sfg: i garang?? amboi entah bila kite ugut die..
Buek la.. dari maki.. baik buat comel2.. hahah

muhammad said...

lai : tima kaseh kerana menyokongku...

sfg : dia memang cm2...he3

min : comel???erk...!!!!!11

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
aRchird Nasir said...

Sfg : hahahaha...aku xkesah berkongsi kalo berkaitan dgn $$..huhu

Ihsan : kalau aku xsokong kau..abes laaaa..ko xle cari makan bro

Min : kata sy student business..hahahahaha..

muhammad said...

oh!!Tuhan..apelah naseb aku nnti.

sfg : dh brape rmi org dia telan tau...ngeri!!

lai : yaa...idup korg.smua sile sokong sy ye.he3

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.