Wednesday, December 22, 2010

Bintang jatuh.

Sepatutnya saya sudah tidur dek badan yang terlalu penat sesampai dari KK... (** thank u so much Lai sebab jemput saya di LCCT)
Mata beberapa kali saya cuba pejamkan tapi fikiran saya berputar..
Banyak yang berlaku semasa saya di KK.
Membuatkan hati saya remuk dalam senyum.
Menangis dalam tawa.
Saya mungkin sudah jatuh cinta.
Tapi cinta saya entah di bintang mana.
Langit yang terlalu cantik dengan sinaran bintang kelam dalam sekelip mata.
Cinta antara Benua?
Kamu tahu perasaan itu?
Dia mungkin tidak tahu.
Baca blog saya juga jarang sekali.
Jarak antara prinsip dan kepercayaan diri,,
Menjarakkan hati kami.
Kamu baca ini?
Semoga kamu tahu, remuk hati saya semakin dalam.
Namun saya mahu senyum.
Pada kamu dan bintang.
Mungkin malam takkan selamanya kelam.

** Berdoa sambil pejam mata.

11 comments:

archird affiq said...

Sy dari jauh dpt hidu yg awk sedang berperang dgn sesuatu...sbb itu sy rajin tny..
if u wanna talk, dear..u will always hv my ears..

p/s: errr...bantuan yg tak seberapa okeh??what friends are for.. :)

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
Min said...

LAi: saya tahu awak sentiasa ada... dan kerana itu saya bersyukur bertemu semula dengan seorang sahabat lama yang telah jauh menghilang sebelum ini...

SFG: cinta sesama manusia memang akan hilang awk.. tapi, tak mustahil kita akan perolehi cinta yang kekal yang diredhai oleh-Nya kan?

sfg said...

sebab itu i ckp pada u, jika u cari cinta dariNya u akan jumpa cinta sesama manusia di dunia. semuanya berpunca drp Dia. i always believe dgn kesederhanaan. besederhana dlm mgharap, besederhana dlm menyintai, besederhana dlm memberi...

insya-Allah min u akan jumpa insan yg kekal utk u harung hidup bersama atas redhaNya... u just need to believe and sabar... :)

jika akhirnya tidak ada, maka percaya bahawa Allah itu Adil... mungkin semua itu bkn milik kita di dunia, mungkin ada 'di sana'. bukankah Allah itu lebih tahu apa yg terbaik utk kita di dunia ini? :)

Min said...

sfg: sayu ~~~ saya harus bersederhana dalam berharap.. itu yang terbaik.. tq.. :)

archird affiq said...

Hey..cheer up!!!
Usah kenang cerita lama.. Kita sama-sama tahu kenapa ia terjadi..

"Janji pada sahabat"

sfg said...

even writing it down makes me sad too, but life is life, min... either u r with somebody or u r not. kdg2 kita rasa hidup kita susah, min but who knows i might hv to deal harder things compare to u, no one will know right... mcm i selalu ckp... smile :)

Min said...

Lai : kita tahu.. :)

sfg: i really hope we can meet one day..

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.
Min said...

i feel i know u :)

socialfreakgeek said...
This comment has been removed by the author.