Sunday, March 13, 2011

-stalker-

Tak mampu kata apa-apa selain menggeleng laju.
Ada peminat rupanya.
Walau minat untuk benci.
Walau minat untuk caci.
Yang pasti dia memerhati setiap nafas yang berlagu.
Menyimpan satu rasa yang jelek.
Hingga mengutarakan suara-suara pelik.
Apa lagi rasa yang kamu simpan?
Apa lagi dendam yang kamu pendam?
Luahkan.
Biar saya faham.
Kamu bicara lagu jiwa penuh amarah.
Kamu bicara bagai saya terlalu hina dan lemah.
Luahkan.
Biar saya tahu kamu siapa.
Mungkin bersemuka.
Manusia berubah atas edaran masa.
Manusia berubah atas kematangan jiwa.
Manusia berubah atas penyesalan kehidupan.
Manusia berubah atas pegajaran dan pengalaman.
Luahkan.
Semoga kamu reda dalam kekalutan perasaan.
Semoga tiada lagi dendam dan kebencian
Semoga kamu bisa bernafas tenang.
Agar kamu bisa berlagu tanpa kebencian.
Jangan menggunung cacian kamu.
Jangan memerhati tanpa tampil berani.


**Kalau saya pernah lukakan kamu dalam apa juga keadaan.. maaf. Saya hanya manusia seperti kamu.
**Dan kamu perlu tahu.. saya punyai kepercayaan pada semua yang saya gelar sahabat.

11 comments:

Anonymous said...

aku one of ur fren..aku slalu sgt dgr org ckap..'pkai tudung tpi x sedar diri'..ok lah klau kau still nk blakon hipokrit...ok gua no hal..truskan lah...biar lah engkau terjun dgn labu2 kau k.. x da manusia yg blh tegur ingat kn kau smp mcm ni supaya kau sedar diri..x kan ada..its ok aku akn biar lah mampos apa kau nk jdi pun..bukan adik beradik aku pun..so gua chow dulu..bye 4ever1

min said...

T.kasih. Sy tak tau siapa kamu. Biarlah org nak kata ape pun pada sy. Sy pakai tudung tak sedar diri? Tak sedar mcm mane? Semua org ada kehidupan sendiri. Sy tak tau niat kamu. Tapi t.kasih.

min said...

Owh , dan satu lagi.. If u r my fren.. U should face me. Dont hide behind anon name. Frens never insult. They advice. Never decide. They trust. Never judge. They pray the best out of any bad n hatred. If theres anyone who talk bad things bout me. In front of u, being my fren, u should advice. Not put more hatred. And if theres anyone accusing me, insulting me.. Its their loss. Not mine. Not urs. I forgive them. Im not God. I have sins. So do everyone of us in this small world. Thank you. But many others who knows me more than u. Thank you. But u r no one to judge me.

Asa said...

Whats up?

min said...

asa: ntah. ada stalker yang mengaku kawan. Kalau kawan, face to face la. Anonymous ? Pengecut.

Anonymous said...

kalo ku dpt si pengecut ni,ku akan bahagiakan dia supaya perasaan benci n marah 2 hilang...

-jejaka kacak-

min said...

JK: bahagiakan? heeeee

Anonymous said...

yup...kerana hati dia penuh amarh.dendam.n rase x pueh hati.

-jejaka kacak(wow!!)-

min said...

JK: biarlah.. umi kan pesan 'biar org buat kite jgn kite buat org'

Anonymous said...

btl 2...yakin dgn hati jua.

-jejaka kacak-

min said...

hm...