Thursday, March 3, 2011

Kalau Ada Jodoh

Kalau ada jodoh takkan ke mana.
Saya tau semua orang akan cakap macam tu.
Dan saya tahu..itu kenyataan hidup yang saya perlu terima dengan redha.
Saya percaya, jodoh pertemuan di tangan Tuhan.
Tapi kenapa Tuhan temukan kita dengan seseorang..
Jadikan hati kita terisi dengan dia..
Bahagiakan kita dengan dia..
Dan kemudian.. Tuhan tarik dia sekelip mata.
Tanpa kita tahu di mana silapnya..
Tanpa kita sedar di mana kekurangannya kita..
Tanpa kita rasa dia semakin jauh dalam mata pejam yang celik dalam lena..
Kadang-kadang saya tanya diri sendiri..
Apa kurangnya lagi dalam usaha saya menjadi yang terbaik.
Apa silap yang saya lakukan lagi dalam cuba merubah diri?
Saya tidak sedar mungkin.
Yang melihat juga kadangkala tidak mahu menegur.
Dan mungkin saya sendiri belum cukup sempurna untuk dikasihi?
Saya mungkin tidak selayaknya disayangi?
Saya mungkin tidak ditakdirkan untuk merasa bahagia yang panjang.
Hanya sendiri dalam cerita yang tidak tahu bila akan berhenti.

Dengari saya.
Saya sudah penat.
Cukup penat.
Saya mahu sendiri.
Biar saya sendiri.
Jangan lagi mencari.

**kalau kamu tahu hati saya hancur. Mungkin kamu menari tango!

No comments: