Thursday, March 24, 2011

Ateh

Entah kenapa hari ini teringat pada Ateh.
Yang selalu buat saya marah dan geram.
Buat muka tak faham bila saya bengang.
Risau.
Saya risaukan kamu Ateh.
**SEBAK
Saya mahu kamu jadi yang bahagia.
Saya mahu kamu jadi yang punyai senyum dan tawa.
Saya mahu kamu jadi yang mampu buat umi tenang sentiasa.
Saya mahu kami jadi yang bersama ayah setiap masa.
**PEJAM MATA
Entah kenapa hari ini memikirkan Ateh.
Tuhan...
Permudahkan jalan hidup Ateh saya.
Jadikan dia yang tenang dan bahagia.
Punyai kerjaya.
Mampu berikan umi ayah bahagia.
Tuhan...
Permudahkan Ateh dalam perjuangannya.
Agar dia bisa menjadi bahu.
Agar dia bisa menjadi tulang belakang.
Agar dia bisa jadi tangan dan kaki.
Agar dia bisa jadi hati.
Buat umi dan ayah.
Buat adik-adik yang masih mencari arah.
**NAFAS

Semoga kamu bahagia Ateh.
**DOA

**I leb u

1 comment:

ZooRha said...

Hi k.min..terukir snyum andai ADEQ mnjadi ATEH...stiap bisikan nafas, stiap kuntuman suara terlukis indah kata-kata yg mengambarkan harapan..melakarkan kebahagiaan..Ayah,umi,adik-adik yg lain masing2 memainkan peranan.ADEQ berdoa agar suatu hari ADEQ akan memiliki kebahagiaan itu. kbahagiaan yg slama ini bersembunyi. moga akan ADEQ ketemu.KEBAHAGIAAN yg ADEQ cari..pasti mak & abah gembira mlihat anak2 nya bersatu semula.....buat abg cham, abg jal, abg dd, abg matpa & kak nor moga kalian mdengar bisikan hati ADEQ..moga kluarga kita mampu berbahgia sebahagia keluarga ini..saling berdoa mencari redha illahi..
****"KELUARGA BAHAGIA"....moga Harapan ADEQ tdk buta..Mohon Doakn ADEQ juga ya k.min mmiliki kluarga bahagia sbagaimana kamu\(*-*)/..