Thursday, March 12, 2009

Kamu buat saya bahagia...

Saya terpaksa.
Walau hati meronta tak mahu tinggalkan dia, kamu, mereka.
Tapi apa pilihan kita?


Masa saya masuk kerja..
saya sebatang kara.
Saya kenal mereka.

Yang pertama saya jumpa, bilik depan kak dhana.
saya takut. Puan ni garangnya..kata saya
dia cerita tentang semua.
tapi lama-lama..dia bagai ibu saya.
saya nangis dalam bilik dia.
dia peluk saya bila saya kecewa.
TERIMA KASIH ATAS KASIH SAYANG ITU.
Semalam.. dia peluk saya dalam air mata.
Dia kata "Thank You for being such a beautiful girl"
Hati saya kata "Puan adalah kebahagiaan saya"

Saya kenal pula yang kedua.
duduk bilik depan nabila.
saya sayang dia.
kongsi macam-macam cerita.
Dia bagai kakak saya.
kecewa duka, saya curah dalam biliknya.
Min.. dia selalu panggil saya...
TERIMA KASIH PUAN IZAI ATAS CINTA INI.
Puan telefon .. sy menangis.
Saya sayang kamu. Terlalu sayang kamu..
Sapa nak bawa saya ambik cupcake?
Nanti saya tunai janji saya..
Bunga atas meja..

Yang ini saya kagum akan gayanya..macho..RRRT. Selalu panggil saya walau saya masih jauh dari mata. Selalu join kami lepak, bowling, futsal & karaoke. Dia sentiasa buat saya gembira. Masa dia peluk saya.. dia kata "Next time i see you, gemuk sikit ok.." dan kemudian saya ketawa..

Tn Suhairy..Pn Aida.. Pn Naziah..kalian sangat sabar dengan kerenah saya. Sangat memahami jiwa keanak-anakan pada saya. Sentiasa percaya pada keupayaan saya..


Kemudian..
saya jatuh cinta.
Pada Kak didi dan Kak Alin..
Makan lunch sama-sama.
sampai ofis, kak dd gegar saya..
Breakfast?
Intan, ez, kak Maziah..
pusu-pusu dekat kafetaria.
Lapar..kata intan.
Beratur dan kami makan sama.
Sampai bilik saya jadi tumpuan.
Bilik gossip kita.

Makan tengah hari dekat mana?
Tiap-tiap hari soalan yang sama..
Kak dd kata "food court"
Kak Alin diet?
Intan, Ez, Kak Mazia?
Kami semua bedal apa saja.

Kak Didi
Huh..saya selalu kata bila bersua muka.
Kak didi balas.. Oooo... melawan yer..
Kemudian kami sama-sama ketawa..
Kak didi gelak sampai sandar tertolak kerusi..
Adam mesti bahagia..
Punyai ibu seperti kamu..
kerana kamu telah membahagiakan saya..

Kak Alin..
Kamu seperti kakak saya.
Kamu sentiasa senyum pada saya..
Kamu dengar masalah saya..
Kamu tanya perkembangan jiwa saya..
Kamu menceriakan tiap hari saya..

Kak Elin..
Gila-gila. buat saya ketawa.
Paksa saya makan sama.
Paksa saya bowling.
Paksa saya nyanyi.
Paksa saya futsal.
Saya beli sport shoe sebab kak elin..

Kak elin tau tak min tak suka menari?

Tau tak min tak suka kejar bola?

Tapi min buat sebab kak elin kata..ala..u can do it min..
Tapi sekarang kak elin dah pergi jauh...
Saya rindu kamu...

Kak Maziah.
dulu..saya fikir kamu tak suka saya
Tapi ..rupanya jiwa kamu indah..
Penulisan kamu tulus...
Dan kelmarin..
kamu peluk saya..
Saya tahu ..saya akan rindukan kamu..

Intan..ez..dalira..kamal..

diar..kak hazee..umma
7 orang gila yang punyai macam2 cerita.
umma & kak hazee dah pergi lama
kamal pula pergi tinggalkan saya
kak ira menyusul sama dengan mummy saya

Kak Ira
Tak ada siapa nak pesan nasi lemak dari saya lagi..
Siapa nak tidur sebelah saya selubung muka?
Kamu garang kamu tahu?
Tapi kamu kakak saya yang paling gila..

EZ
Hari ini ez pergi...jauh sungguh kamu syg..
Siapa nak panggil MINKOO?
Siapa nak cakap koo koo koo pada saya?
Siapa lagi yang boleh saya cubit bila kamu tak ada?

Intan...
siapa nak masuk bilik saya kata..min..aku boring..
siapa nak masuk bilik saya cerita pasal pelamin?
siapa nak dengar cerita tentang saya dan dia?
sy pasti rindu kamu!

Satu hari..mereka semua tiba..
amboi ramainya..kata saya.
sombongnya..kami kata..
Puan izai buat cucian otak
baru kami nampak senyuman di muka mereka..
hye puan..
saya kata.. panggil kak min ja..

Amy..adik saya
orang pertama tegur saya..
kamu jauh amy..
siapa nak kongsi cerita saya?
Siapa nak datang tanya pendapat saya?

Simba..
Kamu buat saya ketawa.
Nanti hantaran kamu saya buat lawa-lawa okay..
Saya baca sms kamu dengan nada suara kamu..
Nanti sapa nak datang bilik saya lagi..
Panggil kak min dengan suara kiut kamu?
Buat muka comel dan tumpang solat di bilik saya?

Toet..
Kamu adik nakal saya..
gigi besi kamu..
mata kamu yang pejam ketika ketawa..
kamu menghibur jiwa saya.
Kamu tahu tak kamu ni manja?
Saya terharu bila kamu kata "farah tak pernah rasa ada kakak macam kak min"
Kamu buat saya menangis dik..
Nanti siapa nak menjerit dalam kereta?
Nyanyi lagu Matahariku (walaupun suara tak sedap)..huhu

Yong sayang..
Budak ni..
banyak beri kasih sayang pada saya.
Tengok kamu menangis hancurkan jiwa saya, sayang.
Kamu tak lupa hari jadi saya.

Luke Ressa Balang..
Kamu buat Aizam panggil saya memey...
Kamu buat aizam telefon saya kata hey perempuan dot dot dot sambil ketawa..
Kamu ni selalu susahkan saya..
tapi..kamu juga saya sayang..
Jive sama-sama.. dengan farhan yang stone..
kamu hiburkan hati saya...

Aizam Aiza...
Saya suka cerita kamu.
saya suka memek muka kamu.
saya kagum dengan ketabahan kamu.
Kamu memang gila.
Mahu bermadu dengan saya?
Ish..tak hingin luke kamu... :p

Hani..
Kamu suka jerit
Cakap kuat sampai saya sakit telinga.
Tapi kamu sangat kiut..
Kamu menghibur saya.
Pelukan kamu buat saya bahagia.

Lya..
Kamu buat saya percaya
Mencintai bukan memiliki..
Kamu buat saya faham..
Hidup ini bukan sekadar saya dan jiwa saya..
Kamu terlalu baik Lya..
Kamu mahu ke PD untuk saya..
Saya sayang kamu..

Faten.. kamu sangat baik dik. Kamu lembut dalam berkata-kata. Tak pernah lupa ajak saya kalau makan sama-sama dalam pantri KUK. Dominos...?? saya pasti rindukan kamu.


Ailin..
Kamu buat saya jive.
Kamu seksa saya kamu tahu?
1,2,3,4...2,2,3,4..
Kamu buat saya gila..
tapi hasilnya saya bahagia..
kami buat kamu bangga,kan?

Cik Hanim..
Terima kasih kerana banyak bantu saya..
ajar mcm mana nak tanya..
ajar macam mana nak tanda..
susah jugak kerja kita ni..

Kak ita..
Nanti siapa nak buat claim saya?
Siapa nak datang bilik saya panggil saya sayang?
Kamu wanita tabah kak ita..
saya sentiasa doakan keinginan kamu itu..
semoga tuhan mendengar rintihan kamu kak...

Nabila..
Kamu perlu banyak belajar.
Hidup bukan sekadar tentang cinta dik..
Saya pasti rindu soalan kamu tentang perkahwinan..

Encik Ihsan...
Kamu selalu sakitkan hati saya..
Tendang pintu bilik dan curi gula-gula..
Tapi..kamu juga menghiburkan saya..
Juga penasihat setia saya..
Sekarang..siapa nak suruh saya buka kan plastik gula-gula?

Kak Dayang...kita kenal tak lama. Tapi kak dayang sentiasa menceriakan hari saya. IP selalu kak dayang cover.. kamu buat hari-hari saya tenang..


Cik An..
Saya kena pergi.
Tempat yang dari kuala lumpur tolnya RM11.40
Mahal kan?
Kalau saya tinggal sana..
siapa nak bising suruh saya tidur?
siapa nak bangun gorngkan burger bila perut saya bunyi tengah malam?
Kamu tau tak kamu ni terlalu baik?

Haris.Saya pasti rindu senyum kamu..Dan mata yang pejam bila kamu ketawa..

Puan Azel, Saya kenal kamu tak lamaTapi cukup untuk melekat di hati saya..Kamu tau tak kamu bisa buat saya ketawa?

Puan Nahra..Oooo..nak jodoh-jodohkan saya ya?Tapi Puan Izai tak suka...Tak ape, kalau ada pilot mcm cik abang kak dd..ha..boleh aja..

Banyak lagi nama yang saya tak sebut..Tapi kamu tetap di hati saya..Saat ini, hari ini, selamanya..



Aduh..
Saya rindu kamu semua.


Ini kisah cinta saya..
Cinta saya dan mereka..
Cinta yang takkan pernah hilang..
Mereka adalah sebahagian hidup saya..

Macam mana ya..
Mahu pergi kerja di tempat baru?
Mahu makan sarapan dengan siapa ya kalau kak didi tak ada?
Siapa mahu paksa saya ke alamanda kalau intan dan ez tak ada?

Perit sungguh harga yang terpaksa kami bayar..

Saya akan rindukan semua..
Terima kasih..
Atas kasih sayang yang tak terhingga..
Terima kasih..
Atas kesabaran melayan kerenah saya..
Terima kasih..
Atas memori indah yang kalian cipta..
Jiwa saya..
Tiap nafas saya..
Adalah bersama kenangan kita.

SAYA CINTA KAMU SEMUA...



p/s: saya terpaksa letak nama.. sorry ya..

15 comments:

hani said...

kak min jahat!! lagi nk buat hani menangis... hani jerit2 kuat2 lagi br tau.huhuhuhu..benci mcm ni!

Namaku Min said...

hani sayang: jgn nangis lagi ye dik.. kita semua terpaksa pergi jauh..kk, melaka, johor, merata malaysia. Tapi hati kita masih punyai tempat utk satu sama lain.. janji ya..jaga diri.. jaga gelang kaki yang kak min bagi..

Anonymous said...

Min.....
Min buat sy menangis lagi....
Rindu kat min.

Anonymous said...

hi Min....
sy dah baca entry min yg terbaru...
sayu hati sy, walaupun min baru kenal sy tp sy pun syg kat min maaaacam anonymous kat atas tu syg kat min....
rindu lah kat jelingan min..
dah takde tpt nak lepak ptg2.

Namaku Min said...

Anonymous 1: Tx sebab sentiasa ada dengan saya tak kira dalam apa jua keadaan..jangan nangis lagi ya.. nanti saya datang..

Anonymous 2: Jelingan saya? Alamak.. nanti kita karaoke ye.. jgn lupa ajak saya...Terima kasih kerana menyayangi saya..

umar said...

selamat bertugas di tempat baru.

Namaku Min said...

tx alex..

aizamiya said...

kak min..mmg sedih perpisahan ni.. i have such a gud time with u guys.bukan senang org nak terima diri kita seadanya but u guys did n i love that..thank u 4 being my fren a.k.a memey..hehehe!!!

p/s: sy masih memakai gelang kaki akak yg sebatu blh dgr bunyi dia...hahha

Namaku Min said...

aizam: dpt kenal dgn awk mmg best dik. K.min x penah jumpe lg org yg setabah awk. Awk pun rajin lyn kerenah akak...u r one of the best memories 4 me.. Jaga diri.. Jgn bg putus gelang tu kay.. Nnti kite lwn mkn lg.. Huhu

ADMSKY said...

adat bertemu, kita pastikan berpisah...pertemuan yang ada, walau hanya sesingkat masa..namun yang penting kenangan indah buat kita semua...

Pelbagai ragam yang kita temui, pelbagai kerenah kan kita rindui..
Yang pasti, ikatan yang terjalin itu, kan kukuh di kotak ingatan ini..segar bersemi di hati...

Moga hati kita-kita ini, akan terus tabah...menghadapi hari esok dengan senyuman, agar kenangan baru kan bisa kita ciptakan....

Pu3 said...

Tak kenal maka tak cinta.
Pertemuan suatu titip kenangan yg manis.
Perpisahan suatu titip kenangan yang pedih.
Tapi jgn dilupakan tiap kenangan itu.
Kenangan yang terindah.

=)

Anonymous said...

kamu jahat...!
kamu buat kita nangis pada saat kita ingat air mata dah kering.
pelik...!
air mata mengalir tanpa paksa.
tak tahu...!
tak pernah dalam hidup, kita membogelkan isi hati. malu, segan..
manja...?
............... kita suke itu. ia sesuatu yang tak pernah kita tahu.

kamu telah runtuhkan satu tembok kebal yang ada di keliling hati kita. sekarang kita tiada arah tuju kerana kamu tiada untuk membimbing kita. kebebasan itu milik kita... tapi, kita tak tahu apa yang perlu kita buat.

kamu macam matahari yang memancar terus ke muka kita sekarang. tatkala kita duduk di tempat kerja berpenghawa dingin... terik, panas, hangat... tapi kita suke itu... ia sesuatu yang tak pernah kita rasa. ia mencairkan rasa dingin yang lama membalut tubuh...

tapi matahari telah jauh di ufuk barat...ia hilang dan pergi...

Namaku Min said...

ADMSKY: saya sentiasa mengharapkan kenangan indah antara kita semua kekal hingga bila-bila.. mengharapkan agar tak ada sebarang jiwa yang derita lagi atas perpisahan ini. Ini kisah kita.. kita dan kawan-kawan kita..

Pu3: Terima kasih singgah.. kenangan cinta kali ini adalah yang terindah.. dan perpisahan yang terpahit.

Anonymous3: Saya kenal kamu.. kamu memang manja kamu tahu.. kalau kamu kata saya matahari yang memancar terus pada kamu... saya mahu terus jadi matahari.. supaya hari-hari kamu bersama saya.. walau malam kamu tidak berteman, tapi jiwa saya tetap punyai kamu.. hati saya tetap ingatkan kamu.. kamu memang adik yang baik.. kita jumpa nanti ya.. jangan nangis lagi... ini perjuangan baru. air mata itu satu permulaan baik pada kebebasan kamu!

Anonymous said...

moga kenangan itu akan terpahat di hati dan menjadi kenangan smua...

-insan hina-

Namaku Min said...

insan hina: saya pasti itu.