Thursday, October 8, 2009

Ini kisah persahabatan

*Kesal* itu saja yang aku mampu cakap bila orang tanya pasal persahabatan. Kenapa kesal? sebab aku dah sampai ke tahap penat *kalau ade termometer yang boleh ukur-mesti dah pecah*. Tak sayang kawan ke aku ni? Tak mungkin. Sebab aku tau aku hargai kawan-kawan aku. Terutamanya kawan-kawan yang berkawan dari zaman *kena denda lari padang pakai panties sebab tak bawa baju sukan untuk pj* Tapi, mungkin sebab aku sendiri, kawan-kawan berpisah kemudian menghilang.

Kawan-kawan zaman kena denda lari padang dulu semua dah berjaya dengar katanya. Ada yang dah kawin ada yang dah bertunang *tapi ada yang tak jemput majlis* ada yang sedang menempa nama. Alhamdulillah...gembira dengar perkembangan mereka. Semoga mereka terus berjaya dan bahagia.

Kawan-kawan yang di tempat aku belajar kira tiang elektrik semalaysia, juga semua dah ada haluan masing-masing. Ramai yang dah ada anak dan ramai yang tengah sibuk nak bina bahagia. Alhamdulillah juga kerana mereka diberikan bahagia.

Kawan-kawan di zaman *histeria di kolej delima uitm shah alam semua dah menghilang. satu pun aku tak dengar berita. Banyak yang berlaku. Mungkin kudis lama masih tak sembuh lagi.

Kawan-kawan yang di masa *love & betrayal- LLB (Hons) aku semua dah pegang jawatan besar. Ada juga yang sedang bina kerjaya. Baguslah. Alhamdulillah dan semoga anda terus berjaya.

Kawan-kawan di zaman aku mencipta nama dan kerjaya.. semua sibuk dengan dunia sendiri selepas * budak gred L41 disepahkan semalaysia. Tapi Kami masih selalu ber FB- (alamak ..waktu kerja la tapi)...

Masih ada kawan-kawan sejak kecil yang sering berhubung dan aku mahu kalian tahu aku hargai setiap ingatan. Kepada kawan-kawan yang pernah terasa hati, termakan hempedu hasil hejahilan aku... aku pohon maaf dan aku harap persahabatan tidak kira di mana peringkat sekalipun kita berjumpa akan kekal sehingga aku tiada lagi. Dan ketika itu, aku harap kalian ada untuk sedekahkan aku Al-Fatihah dalam aku bersemadi.

p/s : Sayang semua kawan-kawan!

8 comments:

umar said...

love and betrayal....i like...

OM kelas LLB hons tau sume citer hehehehh

anastasia said...

sweet...teringat akan teman2 ku...betapa teralpa dengan masalah sendiri hingga lupa teman yang sentiasa ada disisi...

salam singgah...

Min said...

alex: amboi-amboi.. ape yang tau sangat tu?
anastasia: salam. saya juga sering leka.

Unknown said...

min, worry not. Ini sumer fasa2 kehidupan. The best way to live is to live life to the fullest. Take risk in relationship. I assure you, if its end up hurting u, the risk is still worth taking. At the end of the day, after all e ups & down,if the frenship survive the test of time, then u know, its worth keeping. Believe me, after all the heart ache I went through, yg tinggal sekarang ni, is all the beautiful one.

umar said...

setiap firm ada ceritanya sendiri....tersemat rapi dalam kocek :P

Min said...

kak ina: i value friendship and thats the most beautiful relationship in life.. similarly to our friendship..:)
alex: haha.. i know.. and i remember every bit of it.. :p

fai said...

woaaaa.....kawan2 time segan+tunduk muke+balas senyum taknak letak??hahahha....

Min said...

eleh---eleh--- nak sebut pasal dia la tu...