Monday, October 12, 2009

Terjun lombong emas

"memahami dan bertolak ansur tu penting min..." kata seorang kawan siang tadi. aku mengiyakan. jauh dalam benak hati , aku berbisik sendiri..kalau semua dah diberi, masih juga kisah yang sama berulang..aku pun boleh bosan. bosan dengan keadaan. bosan dengan masalah yang sama berulang macam tape rosak yang aku nak tengok semalam. aku bukan tujukan pada isu cinta kali ini. aku cuba faham yang semua orang sibuk. aku cuba faham yang semua orang ada komitmen. aku cuba faham yang semua orang mahu uruskan kehidupan masing-masing. tapi, aku tak faham kenapa orang tak mahu faham aku. *sigh

8 comments:

Ahmad Syahril said...

kekdg mmg susah nak org paham kita... kebyknnya mmg takkan paham kita... tips yg selalu sy dgr dlm kem motivasi... plg kerap diulang oleh dr fadzilah kamsah... kalo org phm kita... kita mesti phm org lain dulu... soalnya... betul ke kita phm org lain? sbb soalan kita lebih berkisar tentang nape org tak phm kita...

bg sy sndiri... ada betul jgk ckp dr fadzillah tu... cuma suma tu mmg susah nak dicapai... tapi susah tu bkn alasan kan? sy suka kata2 ni... "bkn senang nak senang... bkn susah nak susah..."...

so kalo sy... biar laa semua org tak phm sy pun sy tak kisah... sbb sy yakin ada yg benar2 memahami sy... itulah Allah... cukup laa Allah saja yg phm sy... kalo ada insan yg mampu phm sy... itu satu hadiah tambahan utk sy...

p/s: ckp mmg mudah... tapi itu bkn alasan utk ambik mudah...

PAP said...

kita tak perlu pahami semua orang sebab kadang2 kita masih lagi tak paham siapa kita sendiri. betul tak?

Park Chick said...

kita akan faham semua org dan semua perkara kalau kita faham sebab2 kita diwujudkan kat dunia ni.kita akan faham asbab kewujudan bila kita banyak bermujahadah untuk Dia.

perempuanku said...

ahmad syahril: ambil mudah paling selalu dilakukan manusia.

PAP: saya selalu tanya apa yang saya mahu sebenarnya.

Park Chick: setuju!

Ermm said...

Wuteva it is,u got to hv faith in wut u holding on.. If u knw wut u want in yr life,u will finally find d answer.. I always believe in dis.. "My love for her,start at forever,end at never".. So,u got to hold on dis.. N eventually u will know wut u want..

Anonymous said...

Wuteva it is.. U got to hv faith in wut u holding on.. Like me,i always believe in.. "My love for her,start at forever,end at never.." If u have faith on dat,u will not gonna lose it,no matter how long it takes..

-casp3r-

Didi said...

Wuteva it is,u got to have faith in wut u holding on.. Like me,i always believe in dis.. "My love for her is a journey,starts at forever and end at never.." If u hv yr fait,u eventually will find yr true love.. Like me.. :)

perempuanku said...

i have faith in me.