Wednesday, October 7, 2009

Saya mahu jadi Dia

" Harta yang paling berharga di dunia adalah wanita yang solehah"

-Hadith Riwayat Muslim

6 comments:

Aku... CikSekut said...

saya doakan... tp kamu perlu usaha :) saya doa kan selalu :)

perempuanku said...

terima kasih ciksekut..

Ahmad Syahril said...

sy tumpang gembira sbb awk ada niat cmtu... sy sokong 200%... sy doakan awk... cm ciksekut ckp... awk kena perlu usaha... sy tmbh sket... awk kena usaha kuat dan jgn sesekali mengalah...

sy tak ingat psl hadith ni... tp intipatinya ingat sket2... hadith tu bgtau yg jalan nak ke syurga (nk jadi hamba Allah sejati) ni susah sgt... mcm2 dugaan dan cabaran... nmpk kurg menarik dsbnya... tapi jalan ke neraka tu... nmpk best sgt pd zahirnya... menghiburkan... seronok... mudah sgt2 nak pi sana...

so sy sbg kwn (cewah ngaku kwn lak)... sy doakan Allah pelihara awk dlm mengejar cita2 ni... moga Allah pelihara niat awk dan sentiasa perkukuhkan niat murni awk tu... moga Allah bg awk teman (kawan mahupun suami) yg boleh membimbing awk agar lebih mudah capai status wanita solehah... dan moga awk hidup dan mati dgn iman serta takwa...

p/s: tlg doakan sy jg... bkn jadi wanita solehah... tapi lelaki soleh... hehehe...

perempuanku said...

ahmad syahril: usaha..betul.. macam ayah saya selalu cakap meniru cerita korea "berusaha!".. dan saya akan doakan awak juga..

umar said...

chaiyok! chaiyok!

perempuanku said...

berusaha!!