Tuesday, October 6, 2009

Selamat Pergi Cinta (5)

saya tidak tahu banyak tentang cinta.
saya pernah merasainya sekali atau dua.
tapi saya tahu cinta itu bukan sekadar derita.

12 comments:

KiLaT said...

Gua bukan pakar. Tapi kalau nak cerita pasai cinta... 40 malam belum khattam. Cuma.. cinta adalah satu perasaan yang kamu akan rasa bila kamu merasainya.

KiLaT
-cinta dunia takut mati??-

Ahmad Syahril said...

sy juga tak tahu byk tentang cinta...
sy hanya merasainya 5 atau 6 saja...
tapi sy tahu cinta... kebyknnya derita... sengsara... pedih... walaupun ada saat gembira dan bahagia... andai dipupuk bukan pada waktunya...

cinta selepas pkahwinan tu lebih bahagia... insyaAllah diri ini bakal menghadapinya... bila mana masih byk rahsia dirinya kita tertanya2... uhhh malu rasanya utk bercerita...

sy cuma kongsi apa yg sy pernah rasa... mungkin berbeza utk setiap insan di dunia... sebab cinta yg sy tempuh sblm ini kebyknnya gagal belaka... mungkin sukar utk menyelami maksud ngn kata2... maafkan daku andai tersalah bahasa...

p/s: cuma pdgn peribadi... hasil dr pngalaman lalu...

perempuanku said...

kilat: menarik. cinta dunia takut mati bila terlalu banyak yang ditutup, terlalu banyak yang kabur. belum sujud mohon diampun. cinta manusia adalah merasai.. cerita yang tiada penghujungnya.

ahmad syahril: hm..cinta selepas perkahwinan.. sy perlu memikirkannya.. :)

aishah_conteng_je said...

ahmad syahril..amboi..5, 6 kali ye..hehe..

angah..bukan derita ke yang buat cinta jadi nikmat?

perempuanku said...

ateh: derita buat nikmat? mungkin...

umar said...

best bercinta wooo

perempuanku said...

ye..ye tahu...

Ahmad Syahril said...

aishah... hehe mmg 5 6 kali... senang citer sy ni byk kelemahan... byk sgt kekurangan... kisah lalu dijadikan iktibar... membetulkan kekurangan dan kelemahan...

p/s:moga2 tak ulang lg kesilapan lalu...

ADMSKY said...

Cik Min,
Cinta dan derita...dua entiti yang tak akan mampu dipisahkan..
Bezanya, derita yang bagaimana akibat cinta?
Derita, kerna jiwa asyik gundah gulana rindu pada si dia?
Derita, kerna hati asyik bingung memikirkan sihatkah dia?
Itu derita cinta yang indah rasanya..
Cinta jadi derita, apabila kita membiarkan diri menjadi hamba,
Dibiarkan diri menjadi tunggul, sedang hakikat kita punya rasa dan akal untuk berfikir..
Namun andai cinta itu punya akal, takkan mungkin cinta itu katanya buta..

Jadi, bagi saya..derita dalam cinta memang akan sentiasa ada..
sakit dan peritnya kan berbekas dijiwa..

Cuma, saya mungkin kurang pengalaman dalam mencinta mahupun bercinta..maka itu pemerhatian saya...dari kaca mata saya yang masih begini.

perempuanku said...

ADMSKY: derita dan cinta berjalan dalam satu nada suara. cuma nikmatnya berbeza.

fai said...

bercintalah tanpa sebab...bukankah itu lebih menyenangkan??

perempuanku said...

tanpa sebab? agaknya akan lebih bahagia begitu...