Sunday, May 31, 2009

jeans koyak & selipar

saya malu..

"adik teman angah ambek lauk kat aklif(nama kedai makan)"

adik cepat-cepat sarung tudung dan mendahului saya. Saya capai kunci kereta dan sarung selipar. Borak-borak layan ngantuk. Sampai dekat aklif, saya turun.

(dalam hati) "kenapa rasa lain ni?"

Saya suka jalan tunduk. Saya tunduk tengok kaki. (tahan senyum dan tak mahu nampakkan gigi)

"Patutla rasa lain.. selipar sebelah merah sebelah kuning"

Bayar.Jalan laju-laju. Reverse kereta. Tengok muka adik.

"Nak tahu sesuatu tak?"

Adik pandang.

"Tadi angan pakai selipar sebelah lain-sebelah lain"

Adik ketawa tebahak-bahak.

"Bongok betul la angah ni.."

"Ingat tak nak beritau adik.."

"Kalau kite kite diam2 je" Kata adik sambil ketawa tak henti-henti. "Ada orang nampak"

"Ada yang tengok tadi. Sama ada tengok jeans angah yang koyak (dekat lutut) atau selipar yang memang obvious gile lain ni.."

Dan dia ketawa lagi sambil saya tahan malu tapi lagak macho.. Huh..Bongok betul..

Adik tambah "Nasib gie Aklif je. Kalau pegi Giant, sanggup lagi beli selipar baru.. "

1 comment:

umar said...

beli ler jeans baru...heheheh