Wednesday, January 25, 2012

Cinta hati saya.

"Tq angin..kembalikan miss saya yang baik"

"I'm glad to know you. God has sent me the best ever friend to me"

Kadang-kadang saya terfikir.. mendidik anak bangsa sendiri menjadikan saya berada di satu dunia yang beda. Setiap kali menatap wajah mereka satu demi satu.. ada sinar suci dan tulus dari pancaran mata hati mereka. Lelah sekalipun saya masih melangkah mencurah ilmu atas cinta saya pada mereka. Acap kali apabila saya resah... saya diam membungkam dan memori bersama mereka bakal bisa lahirkan senyum di bibir saya. Mereka terlalu istimewa. Walau apa sekalipun yang mereka bicara, dalam gaya apa sekalipun mereka tampil, mereka terlalu berharga.

Saya sangat bersyukur. Atas anugerah terindah ini. Di beri ruang dan peluang mengenali mereka, anak-anak yang saya didik walau hanya sekejapan cuma. Mereka tidak kenali saya atas dasar saya. Namun kejujuran dalam tingkah mereka bisa merembeskan air mata saya.

Pernah satu ketika.. saya cukup terusik dengan bicara kukuh salah seorang dari mereka. Mungkin mereka masih belum tahu segalanya tentang hidup. Saya juga tidak tahu. Tetapi mereka punyai satu jiwa yang pasti... kejujuran.

Saya mampu tersenyum tiap kali mengenangkan mereka. Kalian permata hati saya.

** Untuk semua student saya. Cinta hati saya.

2 comments:

Anonymous said...

Thanks. :*

Anonymous said...

=="