Thursday, January 19, 2012

Aku belum mampu menjadi isteri.

Mendengar kisah kamu.
Melihat reaksi kamu.
Pada ikatan yang kamu bina atas lafaz yang suci.
Membuat hati ini terdetik..
Aku tidak mahu menjadi isteri itu.
Maaf. Jiwa belum bisa teguh untuk jadi sang muslimah.
Yang mungkin menerima segala kurang dan cela.
Memaafkan segala yang terguris dan terhiris.
Mendengar kisah kamu.
Aku takut jadi isteri itu.
Yang bermula dengan hanya berkongsi kisah duka.
Atau hanya mahu meluah rasa.
Berakhir dengan fitnah dan cerca.
Aib dan pekung di buka.
Hukum jatuh menimpa ubun-ubun kepala.
TIDAK.
Aku masih belum bersedia.
Mahu gelar diri sebagai isteri.
Suci hati masih belum aku perolehi.
Memahami masih belum aku mengerti.
Beda lelaki dan perempuan masih belum mampu aku hargai.
Maka aku belum boleh menjadi sang isteri.
Kerna bimbang satu hari nanti.
Aku bakal hubungi kamu pula.
Atas niat yang sama.
Berkongsi dan meluah kisah hati.
Berakhir dengan nusyuz seorang isteri.

Nauzubillah.

No comments: