Thursday, March 22, 2012

Jauh


Genap satu bulan 7 hari aku di sini.

Walau dengan rasa sepi...walau dengan rasa sunyi... aku lihat indah jua dalam hijrah ini. Tidak banyak beda dekat atau jauh... kalian tetap punyai modal cerita. Di lama sosial, BBM, SMS atau di depan rezeki yang mahu disuap ke mulut cuma. Namun sekurang-kurangnya... dengan tidak melihat aku, kalian punyai peluang untuk sedikit melupakan. Dan dalam melupakan, kalian bakal mengumpul kembali pahala yang hilang dalam dosa yang kalian tabur bersama kaji dan cerca kalian pada aku. Aku dihantar jauh dari keji kalian. Yang tiap kali melihat mahu julingkan mata hingga kelihatan bakal jatuh bergolek ke lantai. Aku dijauhkan dari memberi ruang pada kalian mengumpul dosa dalam cerca yang tak berkesudahan.

Dosa kalian mencerca, menghinam merobek maruah aku telah lama aku maafkan. Tiada dendam yang bertakhta. Tiada kesal yang terukir. Yang tinggal hanya sekeping hati yang masih mahu terus hidup biarpun telah kehilangan segalanya. Walaupun telah diragut dan dirobek maruah dalam misi kalian.

Semoga kalian bahagia, terus bahagia.

No comments: