Friday, February 10, 2012

Ampunkan Aku Ya Allah...

Biar hati ini sepi seketika.
Tidak mahu melihat pada yang tersimpul.
Tidak mahu mendengar apa jua cerita sini dan sana.
Biar hati ini diam dari bicara.
Agar tidak bertindak atas dasarnya sahaja.
Biar jiwa ini diisi dengan cinta pada DIA yang maha ESA.
Tiap air mata yang gugur ini hanya untukMU Ya Allah.
Tiap sujud ini hanya untukMU Ya Allah.
Atas kekhilafan aku melihat dan menilai.
Atas kelukaan yang aku cipta dalam tidak sedar.
Atas kekecewaan yang aku jadikan teman seharian.
Ampunkan aku Ya Allah..
Sering menjauh dan hanya kembali bersama desah dan deras air mata.
Ampunkan aku Ya Allah..
Dalam riang sering kealpaan.
Dalam gundah sejadah dicapai....
Ampunkan aku Ya Allah....
Khilafku pada jiwa ku.
Pincangku pada imanku.
Rapuhku pada hatiku.
Namun cintaku tetap utuh UntukMu.
Tuhan yang satu.

No comments: