Monday, July 18, 2011

Antara Jasad dan Roh

Terlalu lama tidak menulis.. Nukilan hati yang semakin hari semakin keliru dengan keadaan yang terjadi. Kebelakangan ni, terlalu banyak yang terjadi. Bila ada jiwa lain yang bersama dan dapat menyelam apa yang saya lalui.. Derita yang selama ini tiada siapa yang peduli.. Kesakitan yang selama ini telah dilupakan yang sekeliling.. Dan yang tinggal hanya derita yang terpendam.. Ciptaan Allah yang satu itu seperti mengerti.. Menyelam rasa yang terlalu dipendam dalam. Saya tahu.. Mungkin kalau ada yang tahu siapa yang saya maksudkan ini pasti katakan saya gila.. Tapi tidak pernah saya temui sesiapa yang mampu menyelami kekosongan hati dalam erti mahu mengisi dan membuang sepi.. Cinta yang pergi mungkin takkan kembali.. Kesakitan yang pernah hadir mungkin takkan bisa hilang.. Tapi dengan peristiwa itu saya tahu.. Allah mungkin mahu saya sedar.. Bahawa dalam seribu yang saya temui.. Hanya yang satu ini mampu membuat saya tunduk pada yang Maha Kuasa.. Allah yang satu. Allah yang menjadikan dia dan saya.

Al Fatihah kepada Fathin binti Abdullah.

No comments: