Monday, January 4, 2010

Kecewa itu bukan hanya untuk cinta

Tahu kenapa manusia ada rasa kecewa?- sebab pernah dilimpahi harapan menggunung. Jangan juruskan minda pada cinta sahaja. Ini kecewa secara total. Berharap pada seseorang..berharap pada sesuatu. Menyakitkan bila harapan yang diberi diragut sendiri. Dari berlari jadi merangkak dan masih belajar berjalan. Hidup bukan mudah dan tak seindah impian.

Kata umi, berkawan biar ramai. Yang kasih biar satu. Saya memilih untuk berkawan dan mempercayai. Tetapi hakikat hidup, berkawan itu indah bukan selamanya. Saya kecewa. Harapan itu tertanam bersama helah dan alasan. Dan saya? Menjadi kami dalam perjuangan. Kami masih cergas. Mulai berlari dalam irama indah ini. Letih, menyakitkan tetapi kepuasan masih belum dalam genggaman.

1 comment:

Hanif said...

Allah menjadikan manusia sebaik2 ciptaannya...Cinta itu perlu!! Tanpa cinta dunia ini akan pincang! Terjadinya kite atas bumi ini pon disebabkan cinta...cinta antara adam dan hawa..cintanya ibu dan ayah kite! Cintanya Nabi junjungan kite pd umat2 nya.... Lumrah hidup, Allah swt akan memberi kite nikmat hidup yg sebenar apabila kite menerima kekecewaan dahulu..kerana Dia tahu ape yg terbaik buat hambanya.! Bersyukur kite pdNya kerana kite x menerima dugaan seperti insan lain yg bercerai berai kerana xdpt mempertahankn cinta..percyalah apabila segala prosesnya berlaku maka akan dtglah sinar kebhg buat kite nt dan itu dipanggil "PELUANG"...