Saturday, May 22, 2010

Terima kasih atas segalanya

Salam.
Betul kata alex.. dah lama tak menulis. Bukan apa.. malas dan tak ada masa. Perkembangan terbaru? Saya nak berkongsi apa yang berlaku minggu ini pada saya. Melihat kepada shout box saya sahaja dah boleh tau ada yang memusuhi saya. Biarlah. Kata umi saya, biar orang buat kita, jangan kita buat orang. Katalah apa nak kata, buatlah apa nak buat. Membalas tidak. Marah juga tidak. Negara kita ada peruntukan freedom of speech remember? Jadi cakaplah mengikut rasa anda. Saya hanya percaya pada hikmah dan percaya pada ketentuan Allah. Kalau saya di pihak yang benar. Masa sahaja yang akan menentukan.

Apa yang saya tak pernah lalui lagi dalam hidup saya? Hm.. mungkin saya belum pernah merasai di bom seperti di Afghanistan dan saya tidak merasai Tsunami seperti di Acheh secara definisi naturalnya. Tapi menggambarkan suasana Tsunami dan di bom dalam perang saraf manusia telah saya lalui sejak dahulu hingga kini. Dan alhamdulillah saya berjaya laluinya..

Saya pernah di bogelkan di internet hanya kerana iri dan dengki. Yang terbaru.. pihak pentadbiran di mana saya berkhidmat telah dilayangkan dengan email berbaur menjatuhkan saya, hanya kerana saya dipilih sebagai salah seorang penerima satu anugerah di pejabat. Dengki atau iri? itu hanya si penulis dapat menjawabnya.

Saya hanya mampu berdoa agar si penulis... baik yang memberi komen di shout box saya atau yang melayangkan email kepada pentadbiran atasan saya sentiasa mendapat rahmat dari Allah. Semoga dalam usaha anda semua menjatuhkan saya, menjadikan saya lebih tabah dan kebih kuat dari hari sebelum ini. Perjuangan saya masih panjang. Siapa pun saya. Apa juga kepercayaan saya.. Di mana saja perkhidmatan saya, Apa saja pegangan hidup saya... Saya punyai hak untuk menentukan jalan hidup saya. Selagi Umi dan ayah merestui saya... Selagi Allah melindungi saya... Saya akan terus berdiri. Membuatkan anda semakin goyah mungkin. I am enjoying my life, my work and every minute of my life. Anda?

Pesan umi.
Jaga diri. Jaga Peribadi.

3 comments:

Unknown said...

mmm...btl 2.kita x kan dpt lari dari hasad dengki manusia seperti jua Nabi SAW.terus tabah dan kuat merobos setiap halangan.dan itulah yang aku nampak kt ko setelah hampir 2 thn ni.semakin kuat walau yg datang badai menggulung.tahniah min...kita xkan dpt puaskan hati smua org.cukup sekadar kita tahu yg kita telah cuba sedaya-upaya utk berbuat baik dgn smua n puaskan hati kita.

umar said...

be strong. keja dgn orang melayu macam tu lah.

myNana said...

Hi min,
tak abes abes orang nak dengki. benda dunia jugak yang dikejar-kejar. Min kuat k, kena bertahan. pape britau nana